Dzisiaj chyba ciężko sobie wyobrazić internet bez obrazków i zdjęć. Grafiki, animacje i przeróżne materiały filmowe to recepta, by Twoja strona wyróżniła się w całym gąszczu informacji. Jeśli przyciągnie oko odbiorców, to zapamiętają ją na dłużej.
Co trzeba wykonać? Z całą pewnością na bieżąco obserwować panujące trendy i monitorować ciągle zmieniające się wytyczne, dotyczące budowy stron internetowych i publikowania wartościowych treści. Jest to pomocne w rozwoju działań marketingowych firmy.
Dzisiaj klient, który szuka odpowiedniego produktu, patrzy na wiele spraw, zanim wybierze producenta. Każdy kieruje się swoim gustem i specyfikacjami, odpowiadającymi jego wymaganiom i nie zawsze decyduje o wszystkim cena. Sporo do powiedzenia ma aspekt wizualny, dlatego atrakcyjny design serwisu internetowego także wpływa na pozyskanie klienta. Dzięki solidności odbiorca nabiera zaufania.
Design strony internetowej
Proces tworzenia strony internetowej składa się z wielu punktów i każdy z nich jest tak samo ważny. W tym jest chociażby tempo ładowania się serwisu na wszystkich urządzeniach. Skoro mówimy o urządzeniach – także mobilnych – to witryna obowiązkowo powinna być responsywna. Klient wyświetli zatem ofertę na stronie o każdej porze dnia i nocy, bez względu na sprzęt.
Pamiętajcie, że wszystkie szanujące się marki mają swój wybrany styl, czyli np. wygląd serwisu internetowego przekłada się chociażby na social media, reklamy, ulotki, wizytówki i wszelkie inne materiały promocyjne.
Niestety często zdarza się, że dane przedsiębiorstwo ma każdy materiał reklamowy wykonany innym stylem. Warto postawić na jednolity charakter, ponieważ buduje to rozpoznawalność i wizerunek we wszystkich aspektach życia firmy. Spójrz np. na działania konkurencji – na pewno zauważycie niejednokrotnie spójność, a jeśli nie – to czas wyprzedzić ich swoim profesjonalizmem! Im estetyczniej, tym lepiej – klient zwraca na to uwagę.
Materiały graficzne
Jednolity brand wiąże się również z tym, co będziemy publikować na swojej stronie internetowej i profilach społecznościowych. Pozytywnie ocenia się unikalność i własny zestaw plików graficznych. Rzecz jasna może się to wiązać z dodatkowymi kosztami, jeśli w firmie nie ma grafika komputerowego, jednak takie zlecenie zadania zewnętrznej firmie również powinno przynieść same plusy.
Zostając w temacie grafik, to priorytetem administrowania stroną internetową są nie tylko jakość multimediów, ale ich waga. Jeśli zdjęcia będą sporo ważyły, to nasza witryna będzie ładowała się coraz wolniej i będzie coraz niżej oceniana przez algorytmy Google, a w następnej kolejności pozycja w wyszukiwarce zacznie spadać. Przy pozycjonowaniu serwisu również nazwy publikowanych zdjęć mają znaczenie. Jeśli podpiszemy je zgodnie z umieszczonymi przy niej informacjami (nie dodając losowej nazwy np. z aparatu), to Google także będzie przychylniej opiniowało cały proces.
Aby zainteresować odbiorców swoją ofertą, trzeba zadbać o każdy szczegół. Według badań, tylko kilka pierwszych sekund decyduje, czy klient zostanie z nami dłużej. Dobry design może zatem wyłącznie zadziałać na plus!