Po kilku latach dominacji PrestaShop to WooCommerce wdrapało się na fotel lidera e-Commerce. Przynajmniej pod względem działających sklepów.

Senuto opublikowało pod koniec grudnia raport z rynku sklepów w Polsce. Badania Senuto wskazują, że to właśnie WooCommerce ma najwięcej zainstalowanych kopii na naszym rodzimym rynku.

Sklep na WordPressie

WooCommerce to powstały w 2011 roku komponent sklepowy na WordPressa. Wtyczka przez ostatnią dekadę sukcesywnie zyskiwała na popularności i dziś jest już absolutnym hegemonem na swojej platformie.

WooCommerce zaczynał od bardzo prostego sklepu bez skomplikowanych funkcjonalności. Dziś może się pochwalić bardziej rozbudowanymi możliwości i choć wciąż daleko mu do Magento czy Presty, to niewielki sklep można na nim postawić.

Ponad 14 tysięcy sklepów

Wg Senuto, pod koniec 2019 roku na WooCommerce działało już ponad 14 tys. sklepów – w samej tylko Polsce! To znakomity wynik. Z drugiej strony, trzeba wziąć poprawkę na stosunek instalacji na zaindeksowanej domenie do liczby sklepów rzeczywiście „działających”. Niestety na WooCommerce zdecydowana większość sklepów nie sprzedaje! Tylko 31% sklepów ma jakikolwiek ruch z Google, a więc taki z co najmniej 50 wizyt miesięcznych. Poniżej tego progu jest aż 69% sklepów, a więc blisko 10 tysięcy sklepów na WordPressie.

WooCommerce, Presta, Shoper – podium popularności sklepów

Na podium, poza Prestą (13,2 tys.), znalazło się jeszcze miejsce dla Shopera (9,7 tys.). Te trzy systemy zgaraniają zdecydowanie największy kawałek w Polsce w e-Commerce. Następne w kolejce ClickShop (3 tys.), IAI Shop (2,6 tys.) czy Magento (1,2 tys.) dzieli od pierwszej trójki przepaść.

Popularność WooCommerce determinuje przede wszystkim popularność samego WordPreesa, który jest od wielu lat numerem jeden w CMS-ach. Największa liczba instalacji sklepowej była kwestią czasu i ten trend będzie trwał tak długo, jak długo WP zjada swoich rywali.

Dla kogo sklep na WooCommerce

Naszym zdaniem sklepy na WooCommerce można rozważyć w kontekście połączenia strony firmowej z prostym sklepem i sprzedażą niewielkiej grupy produktów czy usług. Do dużych sklepów lepiej rozglądnąć się w kierunku PrestaShop bądź Magento. WooCommerce jest proste w instalacji i posiada dużą liczbę dodatków, jednak trzeba pamiętać, że jest to przede wszystkim wtyczka na framework (WordPressa) stworzony z myślą o blogach, a w późniejszych latach o stronach internetowych. Do poważnych projektów e-Commerce lepiej sprawdzą się dedykowane platformy sklepowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here