Witam Cię serdecznie! Dzisiejszy wpis będzie o czymś, co jest nieodłącznym elementem internetowego marketingu w dzisiejszym świecie. Dla wielu właścicieli małych firm zaczyna się to stawać jasne, że powinni budować swoją obecność na Instagramie. Tworzą oni konto i konfigurują swój profil wedle własnego życzenia, ale wtedy trafiają na przeszkodę: co dokładnie należy opublikować? Jeśli brzmi to dla Ciebie znajomo, to nie jesteś sam – chętnie Ci w tym trochę pomogę.

Generowanie stałego strumienia treści może być wyzwaniem na Instagramie, zwłaszcza gdy badania z bufora sugerują, że powinno się wstawiać coś co najmniej 1,5 razy dziennie (lub trzy razy w ciągu dwóch dni). Dobrą wiadomością jest jednak to, że istnieje wiele różnych sposobów podejścia do Instagrama, aby utrzymać świeży kanał i zaangażować zwolenników.

W tym poście przyjrzymy się temu, co możesz opublikować na Instagramie, pomysłom i przykładom, które możesz dostosować do własnej firmy, a także jak stworzyć harmonogram publikowania, aby ożywić strategię Instagram.

Określenie swojego „mixu” treści

Dzięki wyższym wskaźnikom zaangażowania niż inne popularne platformy oraz algorytmowi, który faworyzuje posty, które mogą organicznie gromadzić interakcję z publicznością, dobra treść naprawdę jest najważniejsza na Instagramie. I to jest ogromna szansa dla firm, które mogą ją produkować i chcą na to poświęcić troszkę czasu.

Instagram oferuje również duży potencjał jako platforma do tworzenia i pielęgnowania relacji z docelową grupą odbiorców, wraz z funkcjami przekształcania ich w klientów.

Z tego powodu ważne jest posiadanie różnych rodzajów treści, które będą atrakcyjne dla użytkowników na różnych etapach podróży klienta.

Na przykład:

  • Inspirujące cytaty mogą zachęcić nowych użytkowników do komentowania Twoich postów i śledzenia Twojego konta.
  • Tagi produktów i naklejki mogą konwertować obserwatorów, którzy są gotowi na zakup od razu.
  • Filmy zza kulis mogą zachęcać do wielokrotnych zakupów i wsparcia ze strony lojalnych klientów.


Dlatego miej na uwadze to, że każdy pomysł na post może przyczynić się do osiągnięcia celów firmy związanych z Instagramem (zaangażowanie społeczne, sprzedaż, poprawa wizerunku firmy itp.). Przeanalizujemy różne przykłady poniżej.

Pochwal się w postach swoimi produktami

Zdjęcia i filmy z Twoich produktów będą prawdopodobnie jednym z najłatwiejszych (i najbardziej oczekiwanych) rzeczy, które warto umieścić na Instagramie. Dzielenie się treściami zawierającymi Twoje produkty w pełnej okazałości pomoże zwiększyć sprzedaż i promować firmę na Instagramie.

Posty te mogą skupiać się wyłącznie na produktach lub przedstawiać je na zdjęciu jako część stylu życia lub w płaskim ułożeniu z komplementarnymi produktami. Jest dużo miejsca na kreatywność, więc nie musisz się ograniczać.

Posty tych produktów muszą być jednak wykonywane poprawnie, aby uniknąć spamowania. Muszą zawierać bogate, ciekawe napisy zamiast tylko nazwy produktu i kilku hashtagów. Zadbaj o to, by użytkownicy wiedzieli co oglądają.

Jeśli chcesz, to zamiast tego możesz rozważyć potraktowanie postu jako okazji do rozłożenia produktu, omówienia funkcji i korzyści lub podkreślenia tego, co czyni go wyjątkowym.

Możesz także tworzyć posty dotyczące produktów, które koncentrują się bardziej na przekazywaniu uczuć: nastroju, skojarzeń lub sentymentów, które chcesz, aby ludzie odczuwali, kiedy zobaczą Twoją markę.

Konwertuj klientów za pomocą tagów produktów

Tagi produktów i naklejki to unikalne formaty postów i artykułów, które umożliwiają bezpośrednie zakupy za pośrednictwem Instagram.

Użytkownicy mogą na przykład klikać etykiety produktów, aby uzyskać więcej informacji o produkcie, takich jak jego nazwa lub cena. Jeśli klikną ponownie, zostaną przeniesieni na ekran, na którym mogą dokonać zakupu.

Tagi produktów są proste i ułatwiają użytkownikom natychmiastowy zakup na telefonie komórkowym, co zwiększa prawdopodobieństwo ich realizacji. Możesz rozważyć użycie tagów produktu, gdy prowadzisz sprzedaż lub oferujesz zniżkę.

Instagram opublikował ostatnio naklejki na artykuły do ​​Instagram Stories, które pozwalają użytkownikom na kliknięcie naklejki, aby zobaczyć informacje o produkcie, a następnie podjąć decyzję odnośnie zakupu.

Zabierz obserwujących za kulisy

Zwolennicy uwielbiają treści zakulisowe. Tworzy to przejrzystość, która pozwala zwolennikom poczuć, że znają „prawdziwego” użytkownika marki. To buduje zaufanie i jest odświeżającą zmianą tempa po strumieniu obrazów produktów.

Kolejny miły bonus. Treść za kulisami nie musi być prawie tak dopracowana, jak niektóre inne zdjęcia. Z tego powodu niektóre marki wolą zachować swoją zawartość za kulisami wyłącznie do swoich Stories.

Zacznij nadawać na żywo

Wideo na żywo to kolejny rodzaj postu, który może pomóc w szybkim budowaniu relacji z klientami. To autentyczne, a użytkownicy mogą wchodzić z tobą w interakcję w czasie rzeczywistym (obserwatorzy otrzymają powiadomienie, gdy zaczniesz nadawać na żywo).

Możesz odpowiadać na pytania, pokazywać zawartość za kulisami lub oferować nowe produkty. Możesz także opublikować na żywo swoje historie, dając dodatkową zawartość z dużą ilością prawdziwych przeżyć.

Zamieszczaj treści generowane przez użytkowników

Treści generowane przez użytkowników to jedne z najbardziej przekonujących treści, których możesz użyć, a Twoi obserwatorzy uwielbiają je oglądać na swoim Instagramie. Pokazuje to, że jesteś zaangażowany w Instagram-ową społeczność, czego efektem może być większy odzew ludzi.

Pokieruj światło reflektorów na swoich pracowników

Treści skupiające się na pracownikach (lub, jeszcze lepiej, tworzone przez nich) to świetna możliwość przy dodawaniu postów na Instagramie. Jest to kolejny sposób, aby pokazać użytkownikom ludzką stronę marki, ułatwiając im przy tym tworzenie emocjonalnego związku z Twoją firmą i wzbudzaniu coraz większego zaufania.

Chwal się nowymi produktami

Oto koncepcja, która jest prosta, ale skuteczna: ogłaszaj nowe produkty lub nowe aktualizacje biznesowe na Instagramie za pomocą ciekawej grafiki.

Daje to więcej treści do udostępnienia na platformie, a także zachęca użytkowników do śledzenia Cię, ponieważ każdy chce mieć poczucie, że zna markę, którą kocha.

Alternatywnie możesz podzielić się „kamieniami milowymi” biznesowymi/osobistymi, takimi jak wykonanie 1000-nego zamówienia lub faktem, że zostałeś dopiero co rodzicem.

Uruchom konkurs/podarunek na Instagramie

Chcesz szybko zaangażować się w działania i generować emocje wokół swojej marki? Konkursy i prezenty to idealny sposób na zrobienie tego.

Konkursy sprawią, że ludzie będą rozmawiać o Twojej marce, a często mogą dostarczyć mocnych dowodów społecznych lub treści generowanych przez użytkowników, jeśli nie obu jednocześnie.

Aby uzyskać najlepsze wyniki, zaoferuj nagrodę najbardziej odpowiednią dla grupy docelowej, nawet jeśli ogólna populacja nie byłaby tym zainteresowana. W końcu każdy może być zainteresowany darmowym iPhonem, ale ważniejsze jest uzyskanie zaangażowania i wpisów od użytkowników, którzy mogliby zostać klientami.

Wykorzystaj chwilę dzięki sezonowym postom

Klienci uwielbiają ducha świąt. Nie ma znaczenia, czy to święto takie jak Wielkanoc, czy nieoficjalne, takie jak Narodowy Dzień Psa.

Skorzystaj z tego, tworząc sezonowe posty, które będą aktualne tylko konkretnego dnia. Posty na temat letnich wakacji, zimowej pogody, a nawet konkretny deszcz meteorów mogą działać również poza oczywistymi wydarzeniami.

Jedną z ważniejszych rzeczy jest to, aby zawsze pamiętać przy sezonowych postach o hashtagach. Hashtagi sezonowe są bezpośrednio aktualne, co oznacza, że ​​więcej użytkowników chętniej ich szuka – to jedna z największych zalet sezonowych postów. Wypełnij opis swojego posta mnóstwem aktualnych, świątecznych i sezonowych hashtagów, aby uzyskać jak najlepsze wyniki.

Nie wiesz, jak to wdrożyć? W poście Narodowy Dzień Lodów możesz skorzystać z hashtagów takich jak:

  • #narodowydzieńlodów
  • #dzienlodowtomojulubionydzien
  • #jawołamtywołaszoniwołajaolody
  • #wtakidzienmamochotenaloda

Zachęcaj obserwatorów do oznaczania znajomych

Pojęcie „oznacz przyjaciela” jest czasami używane w połączeniu ze stanowiskami konkursowymi, ale mogą one również istnieć naturalnie.

Posty te zachęcą zwolenników do „oznaczania znajomych” w komentarzach, którym (ich zdaniem) naprawdę spodoba się produkt lub którzy mogą odnosić się do tematu Twojego postu. Zachęta może być oferowana, ale nie jest to konieczne. Spróbuj samemu wymyślić kreatywne sposoby zachęcania użytkowników do oznaczania swoich znajomych.

Zainspiruj obserwujących cytatem

Inspirujące cytaty przypominają dobre dzieła sztuki, które wszyscy kochamy. W Internecie jest tak wiele negatywnych emocji i nienawiści, że czasami musimy po prostu zobaczyć coś pozytywnego i motywującego.

Stwarza to również pozytywne skojarzenia między Twoimi obserwującymi a Twoją marką, co zawsze jest dużym plusem.

Jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać, gdy planujemy wstawić jakiś inspirujący cytat. Najważniejsze jest to, aby sprawić, by obraz był atrakcyjny wizualnie.

Zrób to za pomocą dynamicznych kolorów i układów. Możesz użyć narzędzi, takich jak Canva czy Photoshop, aby szybko utworzyć te obrazy. I nie zapomnij uwiecznić imienia i nazwiska osoby, do której ten cytat należy.

Twórz zabawne filmy, które będą chętnie udostępniane przez innych

Wiele marek nie używa wystarczającej ilości filmów na swoich kanałach społecznościowych, a w szczególności brakuje im wideo na Instagramie.

Umieszczanie dużej liczby filmów na profilu pomoże Ci się wyróżnić na tle innych firm. Jakie typy tworzonych filmów udostępniać? Filmy o produktach, filmy z opowieściami odnośnie marki, vlogi czy też Q&A (pytania i odpowiedzi – to również przybliży potencjalnego Klienta do Twojej marki)

Może to stać się jeszcze bardziej użyteczne dla Twojej firmy, gdy zaczniesz korzystać z IGTV, które jest rozszerzeniem Instagramu,. Pozwoli to użytkownikom tworzyć filmy wideo do godziny (w porównaniu z 60-oma sekundami w standardowym poście wideo).

Podziel się swoim zaangażowaniem społecznym

Jednym z najszybszych sposobów na zbudowanie zaufania i lojalności wśród odbiorców jest publikowanie treści pokazujących nasze zaangażowanie w społeczność.

Jeśli Twój sklep opiera się na bazie domowej lub istnieje w określonej lokalizacji, możesz skupić się na lokalnej społeczności.

Firmy z niektórych branż mogą skupić się na swojej społeczności branżowej (jak gracze lub miłośnicy technologii). Ludzie wciąż mogą zinterpretować to jako korzyści dla globalnej społeczności, biorąc udział w zbiórce pieniędzy lub akcji charytatywnej.

Dla niektórych marek centralną część ich istnienia stanowią działania tego typu i cieszą się dużym zainteresowaniem na Instagramie. Aktywnie działają oni np. na rzecz zmniejszenia głodu na świecie, a ich posty pokazują użytkownikom z jakim zaangażowaniem ludzi się spotykają.

Nie jest to zaskakujące, ponieważ dzięki temu obserwujący czują się dobrze. Mogą wspierać markę podczas kupowania czegoś dla siebie, a dzięki temu robią również coś dobrego dla kogoś innego, dla kogoś kto tego bardzo potrzebuje.

Stwórz otoczkę dla jakiegoś wydarzenia

Instagram to świetne miejsce do zaprezentowania swojego zaangażowania w wydarzenia każdego rodzaju. Możesz opublikować treść przed, w trakcie i po wydarzeniu, aby stworzyć więcej szumu wokół niego. Może to być wydarzenie, które prowadzi Twoja firma, lub takie, na które zostałeś zaproszony.

Załóżmy, że prowadzisz firmę, w której zajmujecie się sprzedażą rowerów. Gdy jest organizowany jakiś wyścig kolarski, śmiało możesz udostępniać obecność Waszej marki na takim wydarzeniu. Pokaże to ludziom, że jako firma jesteście zaangażowani w społeczeństwo, a przede wszystkim, że to co robicie jest nie tylko waszym biznesem, ale także pasją.

Współpracuj z influencerami

Jeśli chcesz szybko pomóc swojej marce w zdobyciu dodatkowej wiarygodności i zwróceniu uwagi innych użytkowników na Waszą firmę, dobrym pomysłem jest marketing wpływowy.

Często firmy odzieżowe korzystają z usług „bardziej” popularnych użytkowników Instagrama. Firmy te dzielą się swoim produktem z takim influencerem, ten robi sobie w nim zdjęcie i odsyła do danej firmy lub wrzuca na swój profil oznaczając dany sklep – taki rodzaj reklamy na swoim profilu. Oczywiście jest to tylko jeden z przykładów takiej współpracy. Jej warunki mogą być bardzo elastyczne. Jest to zależne od tego jak obie strony się umówią. Te duże firmy celują raczej w dużych influencerów. Co oznacza „dużych”? Popularniejsze osoby na Instagramie mogą mieć od kilkudziesięciu tysięcy obserwatorów, do kilkuset tysięcy. Nie ma co się oszukiwać – są to potężne liczby.

Jednak wielkie wpływowe osoby z setkami tysięcy obserwujących nie są konieczne, by rozpocząć taką współpracę. W rzeczywistości w większości przypadków dla „małych” sklepów czy firm lepiej będzie dotrzeć do mniejszych mikro-influencerów.

Ci wpływowi mogą mieć tylko dziesiątki tysięcy obserwujących, ale publiczność będzie im ufać. Są też bardziej otwarci na współpracę z małymi firmami i bardziej przystępni, jeśli się zgodzą.

Trzeba więc pamiętać, że nie mamy ograniczonego pola manewru. Każdego dnia zawód influencera staje się coraz bardziej popularny, a co za tym idzie, tych influencerów z każdym dniem jest coraz więcej.

Promuj się wzajemnie z innymi firmami

Promocje krzyżowe z innymi sprzedawcami mogą być celowe i zaplanowane, lub mogą to być szybkie oznaczenia. Niezależnie od tego, czy tworzysz partnerstwo, czy tylko wymieniasz nazwy firm w poście, może to stworzyć cenne relacje pomiędzy Tobą a inną firmą i pokazać potencjalnym klientom, że zainwestowałeś w społeczność – czyli pragniesz się cały czas rozwijać wizerunkowo.

Wspólnota może być połączona w przemyśle, społeczności lokalnej lub może egzystować w całkowicie inny sposób. Jeśli sprzedajesz ubrania do jogi, możesz połączyć siły z firmą, która sprzedaje Twoje ulubione maty.

Podczas spędzania czasu w pobliskiej, ulubionej piekarni, możesz wstawić post z oznaczeniem tego miejsca i przybliżonym adresem. Taka mała reklama może owocować np. darmowym ciastkiem, ale przede wszystkim Twoi obserwujący zauważą, że wspierasz małe biznesy, co wzbudzi w nich zaufanie do Ciebie. Przede wszystkim jednak zobaczą ludzką i przyjazną twarz, na profilu, który automatycznie spodoba im się jeszcze bardziej.

Zadawaj Pytania i udzielaj Odpowiedzi – Q&A

Jeśli szukasz innego sposobu oferowania wartości własnej marki swoim obserwatorom, nie zawiedziesz się na akcji z pytaniami i odpowiedziami. Odpowiadanie na pytania zadane przez klientów na Instagramie zachęci więcej osób do śledzenia Cię (nawet, jeśli masz szansę odpowiedzieć na Twoje własne pytania).

Możesz mieć Pytania i Odpowiedzi zapisane na obrazie tekstowym, z jednym pytaniem i odpowiedzią w poście. Pamiętaj, że limit znaków dla opisów wynosi 2200 znaków, więc możesz wcisnąć sporo tekstu do swojego posta, jeśli chcesz.

Instagram wydał nawet Naklejkę z pytaniami, której możesz użyć, aby uzyskać odpowiedzi od odbiorców i podzielić się swoją odpowiedzią za pomocą zdjęcia lub filmu.

Wideo może być szczególnie skutecznym sposobem odpowiedzi na pytania. Możesz taką odpowiedź udostępnić po nagraniu lub po prostu nagrać na żywo. Funkcja Instagram Live pozwala osobom zadającym pytania zadawać je w czasie rzeczywistym, co może znacząco zwiększyć popularność takiego wydarzenia.

Zachęcaj do komentarzy / treści za pomocą informacji

W tym poście omówiłem skuteczność treści generowanych przez użytkowników. Teraz przyjrzymy się, jak dokładnie ich do tego zachęcić.

Jednym z najlepszych sposobów, aby uzyskać więcej UGC (są to treści wytwarzane i nadawane przez użytkowników, do których chcemy dotrzeć) na określonej platformie, jest stworzenie postu mającego motywować użytkowników do współtworzenia i udostępniania. Może to wiązać się z wprowadzeniem przykładu i dzieleniem się własną historią, by zachęcić użytkowników do wypisywania swoich. W innych przypadkach może to być tak proste, jak postawienie prostego pytania i proszenie innych użytkowników o komentarz.

Tak czy inaczej, niech użytkownicy wiedzą, aby przesłać swoje zdjęcie i oznaczyć je hashtagiem marki. W ten sposób będziesz mógł łatwiej znaleźć treść i ponownie ją udostępnić. Pozwól użytkownikom wiedzieć, że mają również szansę na pojawienie się na Twoim profilu. Chociaż nikt nie odmówiłby nagrody, dla wielu użytkowników sama akcja stanowi świetną zachętę do działania.

Twórz samouczki wideo

Samouczki wideo mają tę wyraźną zaletę, że są bardzo cenne dla użytkowników i przydatne dla grupy docelowej.

Nawet trzydziestosekundowe wideo pokazujące, jak używać, dbać lub konfigurować swój produkt, będzie odpowiednie. Twoi klienci będą zadowoleni widząc tę ​​zawartość, a jeśli możesz pokazać, jak łatwe w obsłudze są Twoje produkty lub jak są wartościowe, możesz również dokonać sprzedaży.

Spraw by ludzie przesuwali „karuzelowe” posty

Karuzelowe posty umożliwiają użytkownikom (i markom!) przesyłanie wielu zdjęć lub filmów w jednym poście. Użytkownicy mogą przewijać, aby zobaczyć oddzielne nośniki na każdym slajdzie.

Jak możesz sobie wyobrazić, w tym trybie postów możesz wiele zrobić. Opcje obejmują:

  • Wiele sposobów korzystania z jednego produktu
  • Wiele różnych powiązanych produktów, każdy z własnymi etykietami produktów
  • Seria zdjęć zrobionych podczas imprezy/eventu
  • Samouczek produktu krok po kroku

Jeśli na swoim Instagramie zaczniesz stosować te zasady, to jego popularność na pewno wzrośnie. Musisz jednak pamiętać, że aby tak się stało, to trzeba włożyć w to dużo pracy i konsekwentnie prowadzić swój profil.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here