PrestaShop wypuścił wersję 1.7.5.0

0
1607
Najnowsza wersja Presty oznaczona jest numerem 1.7.5

Programiści PrestaShop wypuścili najnowszą wersję swojego systemu dla sklepów internetowych. Najnowsza Presta działa pod numerami 1.7.5.0.

Wersja ta wprowadza istotne zmiany w zachowaniu architektury systemu.

CO NOWEGO W TEJ WERSJI?

Poprawa szybkości oraz wydajności sklepu

Najważniejszą zmianą jest znaczna poprawa szybkości i wydajności systemu. Szczególnie dotyczy to podstron kategorii oraz produktów, a także strony głównej.

Wersja ta wprowadza istotne zmiany w zachowaniu architektury systemu.

W dobie Google Mobile First Index jest to świetna wiadomość dla posiadaczy sklepów na tej platformie.

Wersja 1.7.5.0 istotnie przyspieszY Twój sklep

Trzeba przyznać, że programiści pracujący nad najbardziej popularnym (i moim zdaniem najlepszym) systemem e-commerce, stanęli na wysokości zadania. Po rozczarowującym (dla wielu użytkowników) początku wersji 1.7, od kilku miesięcy regularnie wydają aktualizacje, które poprawiają funkcjonowanie PS.

Testowaliśmy działanie najnowszej wersji względem 1.7.4.x i możemy potwierdzić – 1.7.5.0 działa lepiej, szybciej i na pewno poprawi działanie Twojego sklepu.

Zmiany w panele administracyjnym

Przegląd zmian zacznijmy od panelu administracyjnego.

  • Usprawnienia w zakresie SEO zostały wprowadzone na stronach kategorii, marek i dostawców oraz treści (CMS), przynosząc korzyści w zakresie pozycjonowania sklepów za sprawą lepszego indeksowania przez wyszukiwarki;
  • Dynamiczny podgląd (w Google) znaczników meta produktów pozwoli upewnić się, że tagi są prawidłowo wypełnione i rozmieszczone;

    Zrzut ekranu z panelu administracyjnego PrestaShop 1.7.5.0
  • Edytowanie cen specjalnych: nie ma już potrzeby, by edytować, a następnie usuwać specjalne ceny po każdej promocji! Odtąd sprzedawcy mogą kilkoma kliknięciami dowolnie zmieniać specjalne ceny dla swoich produktów (a także dat, krajów, wariantów itp), co ułatwi prowadzenie akcji marketingowych przez cały rok;
  • Fizyczne zarządzanie zapasami: na stronach zamówienia można dodać informację dla klientów, jak szybko i sprawnie znaleźć fizyczną lokalizację produktów w miejscu składowania (półka, alejka, magazyn itp.). Lokalizację można określić w kartach produktów z poziomu panelu administracyjnego sprzedawców. To świetne narzędzie pozwalające usprawnić obsługę i przygotowywanie zamówień;
  • Bardziej intuicyjna, nowa kategoryzacja zainstalowanych modułów usprawni dostęp do nich za sprawą bardziej precyzyjnego nazewnictwa i sortowania po dacie ostatniego użycia;
  • Karta Powiadomień została podzielona na 2 kategorie o różnych funkcjach:
    – Aktualizacje, by być na bieżąco z nowymi funkcjami wprowadzanymi w najnowszych wersjach oprogramowania.
    Alerty to powiadomienia o zdarzeniach wymagających szybkiej interwencji (np. jeśli moduł wymaga konfiguracji lub też, co rzadsze, jest niesprawny)

    Celem tej nowej konfiguracji jest zwiększenie czytelności strony dzięki bezpośredniemu podglądowi bardziej lub mniej pilnych działań;

  • Początkującym sprzedawcom polecamy sekcję porad dotyczących konfiguracji strony głównej pod kątem SEO. Można ją znaleźć na stronie SEO & URLs. Dzięki temu użytkownik jest lepiej poinformowany na temat pozycjonowania sklepu zgodnie z wymogami wyszukiwarek;

Zmiany we front-office

Najważniejsze zmiany widoczne we froncie to:

  • Lepiej dostosowane do nawigacji na urządzeniach przenośnych menu zapewni większy komfort i płynniejsze poruszanie się po witrynie sklepu;
  • Optymalizacja czasu ładowania stron (zwłaszcza strony głównej, kategorii, produktów i historii zamówień) przekłada się na krótszy czas reakcji i lepszą wydajność: witryny będą ładować się o 15%, a nawet 10-krotnie szybciej, w zależności od stron i sposobów korzystania.
  • Buy Button Lite: Moduł ten generuje linki, które należy włączyć do treści publikowanych na blogu, do kampanii e-mailingowej czy też do publikacji na Facebooku lub YouTubie. Ich zadaniem jest kierowanie odwiedzających bezpośrednio do ich koszyków zakupowych w sklepie sprzedawcy. Linki są powiązane z produktami automatycznie dodawanymi do utworzonych koszyków. To idealne narzędzie, by zoptymalizować konwersję dla wysokiej jakości ruchu na stronie.
  • Favikona powiadomień w panelu administracyjnym: Nie musisz już być otwierać back office swojego sklepu, by otrzymywać powiadomienia o nowych zamówieniach, którymi trzeba się zająć, nowych wiadomościach czy też nowych klientach! Wystarczy wybrać, jakie powiadomienia Cię interesują, by podglądać je bezpośrednio w karcie przeglądarki.
  • Official Pixel Facebook: teraz możesz automatycznie eksportować katalog produktów do konta Facebook Business Manager.
  • Google Sitemap: moduł ten generuje plik .xml zawierający wszystkie strony witryny. To ważne narzędzie, które poprawia zrozumienie struktury witryny przez Google, optymalizując tym samym pozycjonowanie sklepu internetowego.
  • Cross selling: pod kartą produktu wyświetlane są produkty często kupowane w zestawie z nim. To idealny moduł na zwiększenie średniej wartości koszyka!
  • Wyświetlone produkty: moduł ten zachęca do dodania towaru do koszyka, wyświetlając w karcie produktu ostatnio wyświetlane pozycje.
  • Nowe języki
    Kreator instalacji oprogramowania jest już dostępny w 43 wersjach językowych – do kreatora instalacji PrestaShop dodano bowiem sześć nowych języków: arabski, bośniacki, galicyjski, hindi, łotewski i hiszpański (meksykański).

Jakie korzyści wnoszą te ulepszenia?

Agencje będą mogły zdobywać zaufanie i przyciągać nowych klientów za sprawą wprowadzonych w tej wersji usprawnień (zarówno funkcjonalnych, jak i dotyczących wydajności działania front-office). Z kolei takie nowości jak wprowadzenie modułu Buy Button zostaną docenione przez klientów aktywnie korzystających z sieci społecznościowych, którzy posiadają swój blog lub kanał na YouTubie.

Początkujący sprzedawcy będą lepiej się orientować i szybciej oswoją się z tym rozwiązaniem, i to już od pierwszego użycia. Dzięki kompletowi niezbędnych narzędzi będą mogli wykorzystać rozwiązanie z pożytkiem dla swojego sklepu, by jego prowadzenie było maksymalnie proste i przyjemne.

Co dalej z Prestą?

Twórcy Presty koncentrują się na stopniowej migracji oprogramowania do frameworku Symfony (wersja 1.7 jest kompletnie przebudowaną wersją, właśnie z wykorzystaniem frameworka Symfony), co zapewni większą stabilność i elastyczność projektu.

Programiści zapewniają jednocześnie o ciągłej optymalizacji  funkcji sklepu pod kątem pozycjonowania (SEO) i nawigacji (UX, urządzenia mobilne), aby zapewnić proste, płynne i przyjemne użytkowanie.

Na ten moment twórcy zapowiedzieli poniższe zmiany:

  • Filtry cen w nawigacji fasetowej (slider);
  • Dalszy ciąg projektu migracji stron panelu administracyjnego do frameworku Symfony;
  • Udoskonalenie i reintegracja najczęściej wybieranych modułów natywnych z wersji 1.6 (priorytet mają moduły Product Reviews, Wishlist, Legal Compliance, VAT number, Reassurance);
  • Przeprojektowanie wyświetlania walut we front-office oraz dodanie parametrów dla tworzenia nieoficjalnych walut (kryptowalut, walut lokalnych itp.);
  • Przebudowa szablonu e-maili transakcyjnych;
  • Tryb katalogu z wyświetlaniem i bez wyświetlania cen.

Kiedy wersja 1.7.6?

Kolejna wersja PrestaShop planowana jest na wiosnę 2019 r.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here