Świat pozycjonowania zmienia się nieustannie. Google zareagowało bardzo mocno na zmieniające się trendy w ruchach na stronie. Od teraz wyniki w Google są przystosowane jeszcze bardziej pod smartfony.
Urządzenia mobilne przegoniły komputery. A przynajmniej w proporcjach odwiedzin na stronie. Google nie mógł pozostać wobec tego obojętny. Od kwietnia 2018 roku rozpoczął się proces włączania stron do mobile-first index.
Limit indeksowanych stron
Nawet taki gigant jak Google ma ograniczenia. Wyszukiwarka wprowadziła tzw. crawl budget, czyli limit stron, które zostaną zindeksowane w obrębie danego serwisu.
URL w wynikach
Mobile-first index skupia się wokół indeksacji mobilnej wersji strony. Jeśli posiadasz wersję desktopową oraz mobilną, to dla obu urządzeń Google wykaże inny wynik. Na smartfonach będzie to link do Twojej mobilnej strony, a na komputerach do desktopowej.
Jeśli Twoja witryna jest stworzona wg zasad RWD, to oczywiście wyniki te będą takie same.
Mobilne menu
Opłaca się wdrażać tzw. „akordeon” bądź „hamburger” menu. Dlaczego? Google lepiej odbiera witryny, na których stosuje się te rozwiązania, które są przyjazne dla użytkowników urządzeń mobilnych.
Mobile-friendliness a mobile-first index
Aby strona internetowa znalazła się w mobile-first index wcale nie musi być przygotowana pod urządzenia mobilne. Jest wręcz odwrotnie. Google jako pierwsze zaczął przerzucać do indeksu serwisy, której nie posiadają wersji mobilnej oraz nie są przystosowane responsywnie.