strona internetowa

W naszym kraju dostęp do internetu jest powszechny i korzystamy z niego na różnych urządzeniach. Czy każda firma powinna mieć swoją stronę internetową?

Tak, w dzisiejszych czasach jest to już obowiązkowe, nawet jeśli ich biznes funkcjonuje bardzo dobrze. Osoby projektujące strony www wielokrotnie spotykają się z opiniami od przedsiębiorców, że mają wielu klientów, a nowi też sami się znajdą i reklama w sieci nie jest im potrzebna. To rzecz jasna nie musi być priorytet, ale co się stanie, jeśli konkurencja wykorzysta dostępne trendy i mechanizmy i będzie się szybciej rozwijała?

Poniżej postaramy się przedstawić kilka argumentów, dlaczego serwis internetowy jest konieczny dla Twojej firmy.

Nieograniczony zasięg

Strona internetowa Twojej firmy może objąć zasięgiem wszystkie kontynenty na świecie i nie będzie tutaj żadnego wyjątku – może ją znaleźć każdy, kto ma dostęp do internetu. Konkretnymi działaniami oczywiście wyselekcjonujesz, do jakiej grupy chcesz dotrzeć, czy lokalnie, czy ogólnokrajowo, czy międzynarodowo. W Google na pewno wyszukasz konkurencyjne firmy Twojej branży, więc dlaczego nie dołączyć się do rywalizacji i też ugryźć kawałek tortu? W niektórych przypadkach podmioty mają witryny w kilku językach, co jest znakiem, że walczą także o klientów zagranicznych.

Reputacja i wiarygodność firmy

Konkurencja jest w zasadzie w każdej branży, zatem decydującą rolę często odgrywa wiarygodność. Klienci w dobie takich możliwości technologicznych, wymieniają się opiniami w sieci i przed skorzystaniem z oferty szukają wszelkich informacji o sprzedawcy/usługodawcy i już na starcie minusem będzie fakt, jeśli firma nie dba o swój serwis, albo w ogóle go nie ma. Klient puka wtedy do bram konkurencji.

Odbiorcy na uprzywilejowanej pozycji stawiają tych, którzy mają swoją wizytówkę lub sklep internetowy z dokładnym opisem usług, bądź produktów. Podnosi to wyraźnie wiarygodność firmy. Poprawnie zbudowana strona, z wiadomościami, fotografiami, działem kontaktowym oraz realizacjami, zwiększa szansę na klientów. Wyobraź sobie biuro albo sklep stacjonarny – odpowiednio wyposażone i wykonane, przykuwające oko gości. W internecie działa to podobnie – pierwsze wrażenie jest najważniejsze.

Kontakt

Serwis internetowy firmy ma być miejscem, gdzie można prosto znaleźć kontakt, czyli adresy e-mail i numery telefonów do pracowników lub działów, w zależności od tego, jak duże jest przedsiębiorstwo/korporacja. W przypadku tych większych podstawą jest podanie wiadomości odnośnie działu księgowości, kadr, marketingu i oczywiście sekretariatu. Dostępne są także specjalne komponenty, jeszcze bardziej usprawniające cały proces. W tym przypadku mówimy m.in. o formularzu, czacie i komunikatorach Messenger oraz Skype. Nie można zapomnieć też o godzinach pracy i lokalizacji, ponieważ nawet takie detale wpływają na ogólną ocenę.

Wizerunek

Mając stronę internetową, mamy sporo możliwości. Tworząc ją zyskamy adres (domenę), na którą są kierowani odbiorcy zainteresowani ofertą. Adres serwisu można śmiało umieszczać na produktach reklamowych, takich jak katalogi, wizytówki, czy foldery.

Witryną kierujemy bowiem swój wizerunek w oczach innych, więc warto chwalić się wydarzeniami z życia firmy, publikować zdjęcia, filmy i inne ciekawe, pisane treści.

Internet to świetne miejsce do budowania relacji, zbierania opinii i ogólnego kontaktu z kontrahentami. Jedną z opcji jest np. newsletter, przez który prowadzący stronę i social media mogą wysyłać wiadomości o ofertach lub wydarzeniach. Niektóre branże korzystają z rezerwacji online, co pomaga w ograniczeniu dostępnego czasu na rozmowy telefoniczne i ułatwia cały proces zapisów. Inni decydują się na bezpośredni kontakt z partnerami biznesowymi, instalując specjalny panel klienta, gdzie obie strony mają możliwość dyskutować na tematy biznesowe, bezpośrednio ich dotyczące.

Budowa strony internetowej i sam fakt, że się ją posiada, nie są wystarczające. Podczas projektowania specjaliści muszą mieć na uwadze, by posiadała atrakcyjną szatę graficzną i była zoptymalizowania dla SEO, czyli ogólnie rzecz biorąc – technicznie zgodnie ze standardami Google. Na miejsce w wyszukiwarce ma wpływ sporo czynników, więc nie można zapomnieć nawet o najdrobniejszych szczegółach.

Jesteś w internecie całą dobę

To dość spora różnica, porównując do działania stacjonarnego. Strona internetowa będzie pracowała i przyjmowała klientów przez całą dobę. Nie ma określonych godzin otwarcia (a właściwie ma – 24/7) i w każdym dowolnym momencie zaprezentuje ofertę zainteresowanym.

Promocja oraz marketing

Pamiętasz jak kiedyś firmy się promowały? Reklama w gazecie, uliczne billboardy i ulotki były bardzo popularne. Oczywiście nadal są, jednak nie mają takich możliwości pozyskania klienta, jak funkcjonowanie w sieci. Niemal wszystko obrało kierunek „internet”, więc strona w każdym przypadku powinna być numerem 1 na liście planów marketingowych. Od tego trzeba zacząć, jeśli chce się myśleć o pełnych i wiarygodnych rezultatach oraz efektach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here