Domeny internetowe a Google

Żadna strona nie ma racji bytu jeśli nie dostrzega ją Google. Nazwa domeny ma oczywiście znaczenie (chociaż nie tak wielkie jak niektórym może się wydawać). Na co więc zwracać uwagę przy wyborze domeny?

W pierwszej dekadzie 21 wieku i jeszcze na początku drugiej, kwestia domeny była sprawą absolutnie fundamentalną. Dlaczego? Ponieważ już sam wybór domeny mógł nas wywindować na pierwsze miejsca w danej frazie. Dziś to już przeszłość – i bardzo dobrze – jednak wciąż wybór ten warto przemyśleć.

Jaka nazwa domeny?

Pierwsze co myślimy przy wyborze domeny, to oczywiście nazwa. Najczęściej będzie to rzeczywista nazwa firma/marki. Taki gigant jak Nike będzie miało, rzecz jasna, domenę Nike.com. Za to restauracja w Toruniu o nazwie „Krokiecik” wybierze sobie nazwę w stylu: krokiecik.pl. I takie nazewnictwo będzie najlepsze. Co jednak w przypadku, gdy nazwa jest już zajęta?

Warto poszukać rozwiązań alternatywnych z wykorzystaniem profilu branży, lub regionu.

Jeśli ktoś już wykupił domenę krokiecik.pl, to warto sprawdzić: restauracja-krokiecik.pl. To jednak znów może być zajęte i szukamy dalej z wykorzystaniem lokalizacji tejże restauracji, a więc: krokiecik-torun.pl.

Ważne, aby nazwa była możliwie krótka oraz łatwa do zapamiętania dla klientów. Im krótsza nazwa, tym lepiej dla Google.

Domena polska, zagraniczna, a może uniwersalna?

Końcówka .pl to zdecydowanie najlepszy wybór dla polskich, lokalnych firm. W przypadku firm polskich, ale działających globalnie najlepszym rozwiązaniem będzie domena w końcówce .com.

Dla Google ma znaczenie, czy domena jest polska, czy też zagraniczna. Jeśli ktoś chce w Polsce pozycjonować domenę .de (dla Niemiec), to na starcie jest w trudniejszej sytuacji niż konkurent z domeną .pl.

Historia domeny w pozycjonowaniu

Zdarza się, że do puli wolnych adresów wpada domena, która była już w przeszłości używana i ma niezłą historię w danej branży. Może to dotyczyć domen typu: restauracja-bydgoszcz.pl. Załóżmy, że taka domena miała dobrą reputację, prowadziło do niej wiele linków branżowych. Wtedy warto się nią zainteresować, bo już sama jej historia może dać nam przewagę.

Kiedyś wiele mówiło się o samym wieku domeny. Im starsza była domena tym lepiej. Dziś już nie ma to takiego przełożenia.

Podsumowując czynniki dobrze odbierane przez Google:

  • krótka nazwa
  • domena lokalna (w Polsce najlepiej .pl)
  • historia domeny

Jak ważna jest domena w pozycjonowaniu?

Nie jest jednak tak, że mając nawet najdziwniejszą domenę, długą, nie związaną z branżą, czy regionem, nie będziemy mogli się z nią przebić w wynikach wyszukiwarek. Google nie przykłada już do tego tak dużej wagi jak kiedyś i nie ma sensu na siłę zmieniać domeny, która już funkcjonuje, tylko dla krótszej nazwy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here