Często oglądam co wychodzi z rąk najciekawszych artystów w naszym kraju i nie tylko. Postanowiłem się z Wami podzielić pięcioma logotypami, które urzekły mnie w ostatnich tygodniach.

Na pierwszy rzut wpada praca 30-letniego Daniela Goudy, który lubi wrzucać swoje dzieła oraz graficzne przemyślenia na Twittera. Nie jest to medium specjalnie często używane w branży IT, a już w szczególności w webdesignie. W związku z tym tematy grafiki są prowadzone w nieco wąskiej grupie. Daniel jest jednak w tym gronie swego rodzaju guru. I z tego tytułu, przy okazji dyskusji, często wywoływany do tablicy.

1. Logo dla Fabryki Śniadań z Łodzi

Łódzka restauracja, chociaż może odpowiedniejsza nazwa to bar, bistro wraz z kawiarnią. Trzeba przyznać, że logo jest niezwykle jasne i intuicyjnie podpowiada co oznacza. Przekładnia ma wskazywać na słowo „Fabryka”, natomiast jajecznica w nią wkomponowana na „Śniadania”. Prawda, że proste?

Jedyny element, do którego można by się przyczepić to przekładnie, które nie do końca zazębiają się w punkcie stykowym. Sam Gouda mówi, że zdawał sobie z tego sprawę jednak musiał zachować pewne utarty schematy projektowe.

Jaka jest recepta na dobre logo wg Daniela?

– W mojej ocenie wykonanie schludnego logo jest dość proste, jeśli nazwa jest ciekawa. To nazwa pozwala uruchomić wyobraźnię i daje grafikowi pole do popisu – pisze na TT @gouda89.

2. Logo dla Alfagraf

Kolejna praca Daniela Goudy. Tym razem dla marki zajmującej się grawerowaniem laserowym. Jaki był pomysł na logo? Odwrócić literę A oraz dodać laser. Ponownie banalnie proste, ale wykonanie już takie oczywiste nie jest. Poza tym wielkie pomysły wydają się później takie klarowne. Sztuką jest na to wpaść przed innymi. I wykonać w odpowiedni sposób. Prace Daniela są bardzo profesjonalne i widać to w każdym elemencie grafiki.

Co ciekawe, sam projekt wyszedł jako inicjatywa grafika, bo klient nie oczekiwał nowej wersji logo. Szanse na jego wprowadzenie są bliskie zeru. A szkoda… Wiem doskonale jak to wygląda. Niejednokrotnie przy tworzeniu strony internetowej dorabiałem jakiś projekt logo, bo nie mogłem zdzierżyć wyglądu pierwowzoru od firmy. Rzadko kiedy udawało się przekonać klienta do zmiany logo. Dlaczego? Najczęściej właściciel firmy jest z logo związany emocjonalnie, a takie związki najtrudniej rozbić. Nawet jeśli wszyscy dookoła wiedzą, że byłoby to z korzyścią dla obu stron.

3. Tor Służewiec

I następna praca od Goudy. W tym przypadku widzimy nawiązaniu do owala, którym jest tor w Służewicach. Jeden z najsłynniejszych torów wyścigów konnych doczekał się profesjonalnego logo z prawdziwego zdarzenia.

4. Mazury

Praca Daniela Goudy dla jednej z firmy z Warmii i Mazur. Co akurat jest chyba dość jasne dla oglądających logo. Na osobne wyróżnienie zasługuje wpisanie żagla w literę A. Znakomity pomysł, bardzo kreatywny. Wykonanie również niczego sobie.

5. Łódzki jednorożec

Ostatnia praca Daniela Tworskiego jest dosyć nietypowa. Nie jest to standardowe logo, a wykonanie printu na koszulki z okazji odsłonięcia pomnika jednorożca w Łodzi. Chociaż powinienem chyba napisać jednorożca w łodzi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here